Friday, August 29, 2014

Demi Tuhan, aku relakan...

Aku terikat dengan sesuatu bernama rindu...
Inilah akibat mengapikan cinta..
Inilah akibat mengabdikan dunia...
Seketika aku terleka, langsung aku terlupa
Seringkali kau bertanya...
"Jampi apa yang kau hembuskan?"
Ingin juga aku bertanya...
"Mengapa aku menjadi pilihan?"

Sebuah janji untuk penyatuan
Hanya masa menjadi penentuan
Andai jodoh tiada kesampaian
Demi Tuhan, aku relakan...

Demi Allah, aku sematkan peringatan sahabat dalam hubungan kita
"وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ"
Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu me-nyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah: 216)


No comments:

Post a Comment