Thursday, July 11, 2013

Ramadhan ke2 Terawih ke3 , 1434

Misi menyempurnakan jemaah bermula lagi~!

Aku sangat sangat sangat sangat tak berpuas hati ngan jemaah kat sini >[]

Nak kate panas , takde la panas sangat . Row depan je dah sampai 2 , 3 kipas pasang . Blom campur kipas siling . Plus , peredaran aircond dari bilik sebelah . Bukak tingkap lagi !
Nak sejuk camne hah ?! Sesejuk Fraser ?!

Akhirnya , aku mencapai alternatif : Dah laksanakan tanggungjawab so terlepas la dari hukuman kelak .
InsyaAllah .
Tapi abah ajar buat keje jangan separuh jalan . So esok , aku buat lagi . 
Akanku pastikan jemaah esok berada dalam saf yang lurus dan rapat !

Korang pun kene buat sama !
Ni sunnah Rasulullah !
Rasulullah SAW dan para sahabat akan memastikan saf berada dalam keadaan sedia . Lurus dan rapat .
Kerana setiap ruangan udara atau celahan antara kita dan si polan kiri dan kanan , ia akan menjadi ruangan iblis untuk mengganggu kita .

"Tapi bulan Ramadhan mane ade iblis .___."

Pi tanya para ilmuwan . Ustaz Don ke . 
Weih , Ustaz Don selalu tekankan pasal solat jemaah . Pasai apa hangpa takmau tanya dia ?? Pi la tengok balik kat Youtube pasal solat jemaah .
Saya galak dan syorkan anda menonton ceramah Ustaz Don . Memang bagus . Lengkap ngan kitab . Penerangan bervisual . So kita dapat memperbaiki kelemahan kita di situ .




Uhuhu . ..  ni je yang saya dapat jumpe .
Pepandai la korang cari sendiri . Terima kasih pada si peng-upload~!! 
Dapat pahala tau bila kita upload benda yang berilmu dan orang mempelajarinya . Sesungguhnya Allah itu Maha Kaya dan Maha Pemurah :)

No comments:

Post a Comment