Friday, July 27, 2012

Perpaduan dan Politik ? Hmmmm . . . .

Aigoo . . . . acano nak capai perpaduan kalo lagu ni kita bertengkaq ???

Residensi TSJ , pada pendapat saya , agak urgghhh.

Kau orang PAS ?? Blah blah ! Sini kawasan UMNO !
Kau orang UMNO ?? Kau ni penyokong kafir !! (Astagfirullah . . .)
Kau orang DAP ?? Kau orang PKR ?? Kau orang tu , kau orang ni~

Halo everybody~ please check any formal letter form and you will NOT see any politician belief provided there.
Why la everybody around me acting so bad ?!

Satu benda yang kurang dalam sikap orang Malaysia ialah syukur.
Cube belajar bersyukur . . . bersyukurlah yang memegang tampuk pemerintahan ni masih lagi orang Melayu dan masih lagi beragama Islam.
Macam mana kau tau dia Islam ??? Dia minum arak ! Dia hisap rokok !
Derpp . . . . macam mana kau tau dia minum arak ? Kau bodyguard dia ke ?
AKU TAU LAA! Orang cerita !

Ni penyakit orang kita. Orang cerita , kita sebar.
Padahal cerita tu entah sahih entah tidak. Wake up , Malaysian and change your mindset.

Sedarkah kita bahawa kita terlalu taksub dengan hal ehwal politik ? Sedangkan kita tak terpikir untuk menjadi insan yang LEBIH HEBAT berbanding orang lain.
Kita dah tau orang tu kekurangannya macam ni dan kita dah nampak kesannya. Tetapi kenapa kita tak mahu mengubah diri kita dahulu ??



If you want to change the world , please change yourself first.

Kau kata Datuk A tak solat , Datuk B tak puasa , Datin C tak bertudung ; tapi kau tengok tak diri kau macam mane ?
Yes ! Maybe you're perfect ! You solat , you puasa tapi mulut you tak terjaga. Mengata , mengumpat orang sana sini . Lagakan sesama bangsa. Timbulkan pertengkaran.
There is something wrong with you.
Bukan nak kata amalan you tak diterima tapi ada la yang cacat cela dengan ibadah you. Perbetulkanlah.

Tak salah nak menyibuk dalam hal ehwal politik tapi percayalah , kita taktau cerita sebenar di sebalik akhbar !
Saya pernah berada dalam posisi yang ter-tabir. Dan saya tahu permainan mereka.
Sebab tu saya rasa orang yang taksub dengan politik ni sangat BODOH.
Why ??
Sebab awak taktau cerita sebenar dan awak mereka cerita dan awak sebarkan cerita.
Tahniah !

Biarlah kita ambil tahu sekadar tahu . . . banyak lagi benda lain yang kita boleh buat selain daripada bermusuhan kerana politik.
Sedih tengok rakyat Malaysia berpecah belah dan mengamalkan sifat perkauman.
Serupa seperti zaman jahiliyah yang mengamalkan sifat assabiyah. Nauzubillah . . . .

Bukankah lagi bagus sekiranya kita jadikan meja bulat rukun tetangga sebagai medan ilmu ?



Bukankah lagi bagus kita jadikah masjid sebagai medan ibadat dan usrah / perkongsian ilmu ?



Bukankah menjadi tugas kita untuk mengindahkan Bumi dengan keutuhan silaturrahim dan keteguhan ilmu ??

No comments:

Post a Comment